Olemme olleet Penangissa nyt viikon verran.

Tämän ajan olemme majoittuneet Teluk Bahangilla ja olleet valintaamme tyytyväisiä. Georgetownissa olemme vierailleet muutaman kerran melko pikaisesti, mutta siihen olen hieman pettynyt. Georgetown on iso kaupunki, hektisempi kuin kuvittelin. Muuta osaa Penangia pidän mielenkiintoisempana ja yleisestikin olen huomannut tykästyväni nykyään pieniin kaupunkeihin ja kyliin isoja enemmän. Paikat, missä ihmiset eivät juokse kiireen vilkkaa kasvottomana massana ohitse, tarjoavat enemmän, vaikka virikkeitä on vähemmän. Isoissa kaupungeissakin mielenkiintoisimmat paikat sijaitsevat useimmiten rauhallisemmilla takakujilla. Yövymme kuitenkin vielä Georgetownissakin, ehkä sitten pääsen kaupunkiin enemmän sisälle.

Batu Ferring, 3-4 kilometrin päässä majapaikastamme sijaitseva rantalomakohde, on myös oma maailmansa. Alueella on pitkä uimaranta, kalliita hotelleja sekä joitakin edullisempia majataloja, ravintoloita, hierontapaikkoja, mopovuokraamoita, pesuloita. Turismi näkyy ja kuuluu; hinnat ovat kalliimmat ja sisäänheittäjät seisoskelevat illan hämärtyessä houkuttelemassa asiakkaita hierontaan ja syömään. Ei olisi meidän valinta rantalomalle, mutta on siellä ollut kiva poiketa, paikalliset ovat ystävällisiä sielläkin.

Paljon kojuja, jotka myyvät erilaisia ruokia. Ruoat tilataan tiskeiltä, juomat tilataan pöydästä.
Batu Ferringhi

Perjantaiaamulla hyppäsimme bussiin numero 101 ja suuntasimme kohti Indonesian suurlähetystöä. Viisumien anominen onnistui nopeasti ja helposti. Sisään tullessamme nainen antoi meille vuoronumeron ja kaavakkeet, jotka täytettyämme istuimme odottamaan. Tiskille päästyä aikaa ei kauaa kulunut ja saimme kehotuksen tulla jo maanantaiaamuna viisumeita hakemaan. Paikka oli pieni eikä meidän vieraillessa ruuhkaa juurikaan ollut.

Suurlähetystöstä lähdimme kohti Georgetownin keskustaa. Menimme Lebuh Chulialle, missä on paljon majapaikkoja, ravintoloita, internetkahviloita ja mopovuokraamoita. Kävimme internetkahvilassa hoitelemassa asioita (kunpa useammat yritykset pian ymmärtäisivät Netpostin hienouden ja lopettaisivat paperipostin lähettämisen), jonka jälkeen vuokrasimme Hondan 4-vaihteisen mopon kolmeksi vuorokaudeksi käyttöön.

Kem Bina Negara

Moposta maksoimme 70 ringgittiä (17,5 euroa), mikä oli ihan kohtuu hinta, erityisesti kun Batu Ferringillä samaan hintaan olisi saanut vain kaksi vuorokautta. Lopun päivää huristelimmekin sillä menemään, oi mahtavuutta! Ajelimme Georgetownilta etelään päin, kävimme syrjäisellä Kem Bina Negaran nätillä uimarannalla, kruisailimme kiemurtelevilla vuoristoteillä ja pistäydyimme muutamassa kylässä, jotka olivat matkan varrella palatessamme Teluk Bahangille. Lauantai meni myös ympäri saarta ajellessa ja tänään sunnuntainakin olemme sillä liikenteessä.

LUITKO JO NÄMÄ JUTUT?

4 kommenttia:

1. Kuulostaa kivalta tuo mopoilu :) Itse tyydyimme huristelemaan vain bussilla. Batu Ferringhin ranta näytti niin luotaantyöntävältä turistihössötyksineen, ettemme edes vaivautuneet hyppäämään bussista pois, vaan jatkoimme matkaamme suoraan luonnonpuistoon. Oletteko käyneet jo kävelemässä siellä?
    Georgetown on kyllä hälyinen, mutta mielestäni niin paljon mukavampi kuin esim. Kuala Lumpur pilvenpiirtäjineen. Erityisesti Georgetownissa mukavaa oli kävellä Kiinalaisessa- ja Intialaisessa kaupunginosassa. Varsinkin Little India oli erikoinen paikka. Hauskaa reissunjatkoa!

VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ette tosiaan menettäneet mitään vaikkette hypänneet bussista pois Ferringhin kohdalla :). Käytiin muutamaan otteeseen luonnonpuistossa kävelemässä ja piknikillä. Nyt olimme menossa taas muutama päivä sitten, mutta puisto oli pari päivää (en tiedä onko vieläkin koska muutimme eilen Teluk Bahangilta Georgetowniin) suljettuna syystä jota emme tiedä. Onneksi ehdittiin siellä jo käydä, mutta olisi ollut kiva päästä vielä lisää vaeltelemaan! Hieno paikka!

Georgetownissa tosiaan nyt ja eiköhän mielipide tästä vähän muutu :). Hälyinen kyllä edelleen, mutta kivoja kujija on jo löydetty!

Poista
  2. Oooo miten hyvin oot ennättänytkin kirjoitella matkan varrelta juttuja, silloin tällöin. Nyt vasta muistin tulla pistäytymään tämän blogin puolelle. :) Turvallista matkaa! :) Täällä mä justiisa mietin, että mitähän sitä tekisi 1 ½ viikon loman aikana, lähteäkö etelään/ keski-eurooppaan vai lapin lumoon! Apua!! :D

VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kun tulit pistäytymään ja kommentoimaan :). Sullahan on ihanat valinnat, ei voi mennä kovin vikaan valitset sitten minkä tahansa vaihtoehdon :D

Poista

Kerropas mitä mieltä sinä olet!