Vietimme Melakassa kolme yötä 5.2.-8.2.2013.

Päivät Melakassa olivat aurinkoisia, hikisiä ja vähän sateisiakin. Kiertelimme kaupunkia ympäri verkkaiseen tahtiin, tärkein aktiviteettimme oli ravintolasta toiseen siirtyminen.

Korkea näkötorni

"Punainen keskusaukio"

Ehdimme tosin tehdä muutakin kuin syödä, vaikka päivät leppoisasti kuluivatkin. Vierailimme paikallisessa tivolissa (jonka laitteet näyttivät ikivanhoilta), katselimme nähtävyyksiä, pelasimme tovin ostoskeskuksen pelihallissa ja makoilimme paikallamme.

Melkoinen bodari
Ihanaa! Värejä!
Ulkomaalaisille hinnat ovat korkeammat

Eräänä iltana kävimme loistavassa itsepalvelupesulassa ja istuskelimme pesulan ulkopuolella kadulla katsellen ohimenevää liikennettä ja näimme onnettomuudenkin. Kissa juoksi tien ylitse, osui auton renkaaseen ja kieri siitä vauhdilla monen metrin päässä olevalle jalkakäytävälle. Jännittyneenä katselimme nouseeko kissa enää ylös, eikä noussut, siihen kuoli. Olin melko järkyttynyt näkemästäni, hyvä ettei poru tullut.

Joen varrella oli muutama pieni kuppila, mutta muuten se oli jätetty hyödyntämättä

Majoituimme Jalan Melaka Rayalla. Siellä on muutama katu, minkä varrella on hotelleja. Paikan päälle löytää jäämällä pois Mahkota-ostoskeskuksen luona, mutta vaikka tiesimme sen, päätimme jäädä pois samalla pysäkillä kuin muut reissaajat ja puoli bussia, eli punaisella keskusaukiolla. Kävelymatka sieltä ei tosin kummoinen ole. Alue oli melko rauhallinen ja keskustammassa vierailun jälkeen totesin sen sopivankin meille paremmin. Palvelut olivat hyvät, eli ravintoloita, pesula, hierontapaikkoja ja muutama ostoskeskus ruokakaupan kera löytyivät läheltä.

Upea rakennus!
Tivolissa
Pala Hollantia

Melaka oli soma, pieni kaupunki, mutta se jokin sieltä puuttui. Tosin aiemmassa tekstissäni ehdinkin jo pohdiskella, että ehkä kaupunki ei kolahtanut, koska menimme sinne ns. väärään aikaan. Omat ennakkoluulot, toiveet ja mielialat kun voivat vaikuttaa suurestikin mielipiteisiin, joita kaupungeista muodostaa.

Kaupungin parhaisiin puoliin kuuluivat ystävälliset ihmiset, siisteys ja värien käyttö joissakin rakennuksissa. Rakennukset olivat hienoja ja Melakassa oli edullisia museoita, joten on se kiva paikka muutaman päivän vierailulle.

Me matkustimme Melakaan bussilla Johor Bahrusta. Saavuimme bussiasemalle, mikä sijaitsee noin neljän kilometrin päässä keskustasta. Bussiaseman oikealta puolelta lähtee bussi numero 17 (1,5 RM eli noin 40 snt) keskustaan. Takaisin päin tullessamme nousimme Melakan keskustassa bussiin ja yllätyimme kun puolen tunnin päästä olimme edelleen keskusta-alueella. Bussi kulki ympyrää ja kiersi pitkän matkan, mutta mikäs siinä kaupunkia katsellessa. Mikäli kuitenkin haluaa päästä asemalle nopeammin, niin kannattaa tarkistaa mistä päin keskustaa bussi lähtee bussiasemalle eikä ole juuri tulossa sieltä päin. Pysäkit olivat melko lähekkäin.

LUITKO JO NÄMÄ JUTUT?

2 kommenttia:

1. Voi kissaraasu :( Minulle Melaka jäi erityisesti mieleen kissojen vuoksi. Varsinkin kaupungin kukkulalla oli valtavasti naukujia :) Hyvältä on kuulostanut ja näyttänyt teidän reissu!

VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä, jotenkin kauheaa miten pienestä voi elämä olla kiinni. Välillä tuli harmiteltua myös kissoja, jotka eivät voineet kovin hyvin. Useimmat näkemämme olivat kyllä terveen näköisiä, mutta joskus tuli vastaan heikommassakin hapessa olevia.

Poista

Kerropas mitä mieltä sinä olet!