Vuoden viimeinen ulkomaan reissu on nyt tehty! Matkakohteena oli naapurimaamme kaunis pääkaupunki Tukholma, minne lähdin yhdessä Saanan kanssa juhlimaan ja joulutoreja kiertämään.

Lensin Tukholmaan perjantaiaamuna Finskin koneella ja otin suunnaksi Scandic Sjöfartshotelletin, jossa Saana jo odotteli. Hotellilla saunoimme, vaihdoimme kuulumisia Saanan kanssa ja laittauduimme illan bileitä varten. Tukholmaan meidät vei blogitapahtuma Nordic Travelblog Event*, joka järjestettiin Clarion Hotellissa aivan kaupungin keskustassa. Bileet olivat ihan hienot, mutta suurimman annin reissulle antoi Saanan seura sekä Tukholman kauneus.

Lauantaille olimme suunnitelleet joulutorilla taikka parilla vierailun. Runsaan hotelliaamupalan jälkeen jätimme matkatavaramme hotellille säilöön ja lähdimme kohti Farmers Marketia. Kyseinen joulutori oli hyvin pieni, joten en henkilökohtaisesti saanut niistä oikein mitään irti, mutta tulipahan käytyä. Ja jos olisin ollut hieman tarkkaavaisempi, niin olisin Saanan tavoin nähdyn erään upean rakennuksen ikkunassa käydyn viuhahtajan, mutta onni ei ollut matkassa tällä kertaa. Saana kirjoitti joulutoreista tarkemmin, joten mikäli kaipaat niistä infoa, niin kurkkaa hänen blogiinsa.

Joulutorin jälkeen kävelimme takaisin hotellimme läheisyydessä olevan rakennelman tykö maisemia ihailemaan. Olimme olleet Eriks Gondolen- ravintolan yläpuolella jo edellisyönä ihailemassa öistä Tukholmaa, mutta nyt se näyttäytyi meille päiväsaikaan. Maisemat olivat mukavat ja paikan päälle ei maksanut mitään, joten kannattaa poiketa.

Maisemien ihailun jälkeen oli Gamla Stanin vuoro. Siellä ihmispaljoudessa kiersimme katuja ristiin rastiin, poikkesimme välillä pienissä ja suloisissa liikkeissä ja kävimme vanhan kaupungin joulutorilla. Tämä tori on upealla paikalla ja kaunis, mutta toki myös ruuhkainen. Populaa riitti kojuille jonoksi asti varsinkin lauantaipäivänä.

Vessahädän iskiessä olimme sopivasti Ruotsin talousmuseon vieressä ja Saana tiesi kertoa, että siellä on paitsi ilmaiset vessat, myös maailman suurin kolikko näytillä. Vessat kyllä löytyivät, mutta kyseinen kolikko oli syystä taikka toisesta väliaikaisesti poissa, joten se jäi näkemättä. Kiersimme museon melko nopeasti lävitse, mutta jos rahan historia kiinnostaa, niin suosittelen poikkeamaan. Jatkoimme museon jälkeen vielä keskustan puolelle kiertelemään ja kauppoja koluamaan.

Paluumatkamme hoitui Vikingin Amorellalla, jonne Saanalla oli lahjakortti. Veikkasin jo ennen reissua, että laivalle päästyämme tulemme olemaan rättiväsyneitä ja olimmehan me aika poikki. Ilta venyi silti seuraavan aamun puolelle kun päätimme käydä joulubuffetissa herkuttelemassa ennen laivalla hengailua. Buffet kustansi 35 euroa henkilöltä ja oli kyllä panostuksen arvoinen. Masut tuli kaikista jouluruoista, salaatista, viinistä ja jälkkäreistä liiankin täyteen. Amorellan laivassa ei ole muuten mitään kovin ihmeellistä, mutta sieltä löytyy vielä ainakin yksi old school Jokeri Pokeri, joten valtavat pisteet siitä! Koneelle piti syöttää muutama euro, mutta valitettavasti tällä kertaa emme saaneet buffetrahojamme takaisin. Saana sentään löysi laivan lattialta hiljaisena yönä 200 kruunua, joten onnea oli siltikin matkassa.

Taas on yksi virkistävä reissu takana! Kiitos Saanalle seurasta ja Nordic Travel Blog Eventille tarjoiluista.

*Nordic Travel Blog Event tarjosi juomaa ja ruokaa. Muuten reissu oli omakustanteinen.

Seuraavaa reissua sitten suunnittelemaan..

LUITKO JO NÄMÄ JUTUT?

2 kommenttia:

1. Hehee, loistava selostus reissusta. Oli kyllä taas hulvatonta, vaikka komppaankin siinä, että tuo tapahtuma itsessään ei mikään kaksinen kokemus ollut. Mutta mitäpä tuosta, kun matkaseura oli mitä parhainta!

Tässä muuten suora linkki Tukholman päivitettyyn joulumarkkinajuttuun, jos joku sitä kaipailee: http://www.livenowdreamlater.net/fi/2015/12/18/3-x-joulumarkkinat-tukholmassa-viela-ehdit

Nähdään varmaan sitten huomenna, eikös? :D Ehtikin jo tulla ikävä. Kiitos viimeisestä, seuraavaa ootellessa!

VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti linkistä! Mun pitiki kysellä koska päivität, mutta you know me. Päivitän sen tähän tekstiin vielä jahka pääsen koneen äärelle :D. Ja kiitos reissusta ja seurasta!

Ja juu, huomiseen ihana! Ootan jo innolla :)

Poista

Kerropas mitä mieltä sinä olet!