Maanantaina kävimme päivämatkalla Singaporessa.

Otimme bussin Kotarayan terminaalista, Johor Bahrusta, Queenstreetille. Matka maksoi 4,20 rm kahdelta (noin euron). Tällä kertaa rajamuodollisuudet mennessä ja tullessa menivät nopeasti. Bussi ajoi läpi Singaporen, joten tuli nähtyä ikkunoista toistamiseen Singaporen pohjoispuolta, joka näytti hieman keskeneräiseltä, koska vähän väliä oli suuria rakennustyömaita.

Bussi Johor Bahrusta Singaporeen

Queenstreetiltä lähdimme kauppaan ostamaan eväitä ja otimme metron Botanic Gardensille mennäksemme puistoilemaan. Vietimme muutaman tunnin kauniissa ja isossa puistossa kävellen, istuen, kuvaillen ja hikoillen. Ilma Singaporessa tuntui kuumemmalta kuin Malesiassa. Kiersimme ympäriinsä ilmaista puistoa, mutta jätimme maksullisen orkideapuutarhan välistä. Puisto sijaitsee melko vilkkaiden teiden vieressä, mutta on paikoin mukavan rauhallinen.

Botanic Gardens

Puistosta lähdimme kävelemään kohti Orchard Roadia, mikä on vilkas ostoskatu. Isoja ostoskeskuksia oli niin vieri vieressä, että ihan kauhistutti. Katu ei ollut meidän mielestä viihtyisä, mutta sen varrella oli kyllä paljon ruokapaikkoja. Me söimme 8 eurolla kaksi riisivihannes-lautasta, tuhdin nuudelisopan ja ison jäätelöannoksen ja maistuivat herkullisilta.

Riisiä ja vihanneksia sekä nuudelisoppaa
Kadulta

Singapore Flyeriä kävimme ihastelemassa alhaalta päin pimeän tullen, mutta sitten alkoi päivä väsyttämään, joten teimme lähtöä. Jotenkin onnistuimme taas eksymään metroa etsiessämme ja loikimme sitten taas vilkkaiden teiden ylitse, kun takaisinkaan ei jaksanut kiertää.

Singapore Flyer

Päivä Singaporessa oli kiva ja kävelimme paljon, mutta eihän siinä kovin paljoa ehtinyt näkemään. Shoppailu ei meitä kiinnosta, mutta moni mielenkiintoinen puisto ja nähtävyys voisi olla vierailulistalla jos päätämme viettää kaupungissa aikaa ennen paluulentoa.

Singapore

Tällä hetkellä olemme Melakassa, Malesiassa. Otimme tänne tiistaina Deliman bussin Larkinin asemalta ja maksoimme kolmen tunnin bussimatkasta 38 ringgittiä (9,10 euroa / 2 hlö). Hinnat ovat asemalla selkeästi esillä ja busseihin oli helppo löytää. Itse matka meni mukavasti, vaikka bussi vähän inisi. Penkit olivat tarpeeksi pehmeät, jalkatilaa oli riittävästi ja ilmastointia pystyi säätämään pienemmälle penkin yläpuolelta. Ei valittamista!

Melakan bussiasema sijaitsee neljän kilometrin päässä keskustasta. Vieressä on melko hintava Tesco, josta kävimme ostamassa evästä ennen bussiin (numero 17) nousemista. Kävimme katsomassa 6-7 majapaikkaa ennenkuin päädyimme tähän meidän mielestä loistavaan vaihtoehtoon, T Hotelliin. Henkilökunta on aurinkoista, tosin muutenkin täällä Melakassa ihmiset ovat ihania! Hakevat paljon katsekontaktia, hymyilevät ja tervehtivät. On mukavan tervetullut fiilis.

Käytetyt eurot tien päällä: 188 euroa (94 euroa / henkilö)
Keskimääräinen päiväbudjetti: 27 euroa (13,50 euroa / henkilö)

Summat pyöristettynä. Eivät sisällä lentoja Suomesta Singaporeen.

LUITKO JO NÄMÄ JUTUT?

3 kommenttia:

1. Kannattaa käydä Melakassa Vanhalla linnoituksella, joka sijaisee kukkulan päällä. Siellä on paljon kissoja :)

VastaaPoista
  2. Ihania kukkia, ja muutenkin kivoja kuvia. Kiva, että kerrot myös hintoja.

3. Voi miten kiva, kun pystyt kirjoittelemaan sieltä reissun päältä! Pääsin nyt lukemaan teidän alkumatkasta, joten enpä ole vielä edes ehtinyt toivottaa hyvää matkaa. Eli ihanaa reissua ja toivottavasti kaikki menee hyvin! Voi, kun itsekin pääsisi vielä joskus toteuttamaan tuollaisen matkan, vaikka vähän pelkään, että nyt on jo liian myöhäistä nykyisessä elämäntilanteessa :( Mutta eihän sitä koskaan tiedä!

Kerropas mitä mieltä sinä olet!